Αρχική σελίδα » Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών » Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης » Διδακτική της Χημείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες (ΔιΧηΝΕΤ)

Αντικατάσταση της Β7/472/25.9.1998 (ΦΕΚ 1063 τ.Β/12.10.1998) υπουργικής απόφασης «Έγκριση του Διαπανεπιστημιακού και Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Διδακτική της Χημείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες (ΔιΧηΝΕΤ)" των Πανεπιστημιακών Τμημάτων:

Χημείας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Χημείας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Β7/11/24.3.2000 (ΦΕΚ 515 τ.Β/11.4.2000), την Β7/40171/17.6.2003 ( ΦΕΚ 855 τ. Β΄ /30.6.2003)  και την Β7/47571/18.6.2009 (ΦΕΚ 1472 τ.Β΄/21.7.2009) υπουργική απόφαση.

Το ΔΔΠΜΣ-ΔιΧηΝΕΤ απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) στην περιοχή της Διδακτικής της Χημείας και τις Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες, στις κατευθύνσεις:

  1. Διδακτική της Χημείας
  2. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη
  3. Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας της Χημείας

 

Αντικείμενο: Η παροχή στους μεταπτυχιακούς φοιτητές γνώσεων απαραίτητων για τη διδασκαλία της Χημείας, η εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών με τις αρχές, μεθοδολογίες και πρακτικές για το περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη και η κατάρτιση τους στη λειτουργία και χρήση των συμβατικών εκπαιδευτικών μέσων και των νέων εκπαιδευτικών τεχνολογιών καθώς και στα εργαλεία ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού.

Σκοποί του ΔΔΠΜΣ-ΔιΧηΝΕΤ είναι:

α) Η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός της χημικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες καθώς και η εξειδίκευση νέων στελεχών σε θέματα εκπαίδευσης, περιβάλλοντος και αειφόρου ανάπτυξης.

β) Η μεταπτυχιακή εκπαίδευση στελεχικού διδακτικού δυναμικού στη Χημεία, στις  νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες και στην εφαρμογής τους στη χημική εκπαίδευση.

γ) Ανάπτυξη της έρευνας σε θέματα Διδακτικής της Χημείας, Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη και εφαρμογής των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού και Λογισμικού.


Το ΔΔΠΜΣ-ΔιΧηΝΕΤ θα λειτουργήσει έως και το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 11α του άρθρου 80, του Ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195 τ. Α΄) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

Διδάσκοντες: Οι διδάσκοντες στο ΔΔΠΜΣ-ΔιΧηΝΕΤ, είναι μέλη ΔΕΠ των συνεργαζομένων ή άλλων Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Επίσης στο Π.Μ.Σ. μπορούν να απασχοληθούν κατηγορίες διδασκόντων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 3685/2008.

Στο ΔΔΠΜΣ-ΔιΧηΝΕΤ γίνονται δεκτοί μετά από ανοικτή προκήρυξη και επιλογή πτυχιούχοι Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αναγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής συναφούς γνωστικού αντικειμένου.

Υποβολή υποψηφιοτήτων: Στη Γραμματεία του Τμήματος Χημείας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τις ημερομηνίες που αναφέρονται στην ετήσια προκήρυξη.

Απαιτούμενα δικαιολογητικά:
1. Αίτηση σε ειδικό έντυπο, χορηγούμενο από τη Γραμματεία.
2. Επικυρωμένο αντίγραφο πτυχίου (οι πτυχιούχοι), ή στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι αναμένεται η αποφοίτησή τους μέχρι την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.
3. Βεβαίωση ισοτιμίας πτυχίου από το ΔΟΑΤΑΠ (όσοι προέρχονται από πανεπιστήμια του εξωτερικού).
4. Πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας.
5. Πλήρες βιογραφικό σημείωμα, που θα περιλαμβάνει οπωσδήποτε στοιχεία για τις σπουδές, την ερευνητική ή/και επαγγελματική δραστηριότητα και τις πιθανές επιστημονικές εργασίες του υποψηφίου.
6. Τεκμηρίωση επαρκούς γνώσης μιας ή περισσοτέρων ξένων γλωσσών, για δε τους αλλοδαπούς και της ελληνικής γλώσσας. Σε περίπτωση απουσίας τίτλου σπουδών οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε μετάφραση ξενόγλωσσου κειμένου Χημείας.
7. Υπεύθυνη δήλωση του Νόμου 1599/1986 ότι μπορούν να εκπληρώσουν στο ακέραιο τις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις.
8. Δύο συστατικές επιστολές.
9. Φωτοτυπία του δελτίου ταυτότητας.

Διάρκεια: 3 εξάμηνα

Εκπόνηση εργασίας: στη διάρκεια του 3ου εξαμήνου σπουδών

Μαθήματα κατεύθυνσης "Διδακτική της Χημείας"

Α' εξάμηνο

  • Διδακτική της Χημείας
  • Παιδαγωγική, Διδασκαλία και Αναλυτικό Πρόγραμμα
  • Ειδικά Θέματα και Πειράματα Γενικής Χημείας
  • Ψυχολογία του Εφήβου
  • Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

Β' εξάμηνο

  • Πληροφορική στην Εκπαίδευση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
  • Φιλοσοφία της Επιστήμης
  • Ειδικά Θέματα και Πειράματα Οργανικής Χημείας και Βιοχημείας
  • Χημεία, Χημική Τεχνολογία και Καθημερινή Ζωή
  • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας

 

Μαθήματα κατεύθυνσης "Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη"

Α' εξάμηνο

  • Διδακτική της Χημείας
  • Παιδαγωγική, Διδασκαλία και Αναλυτικό Πρόγραμμα
  • Θέματα Επιστήμης και Διαχείρισης Περιβάλλοντος
  • Ψυχολογία του Εφήβου
  • Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ι

Β' εξάμηνο

  • Πληροφορική στην Εκπαίδευση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
  • Αρχές Οικολογίας
  • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
  • Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ΙΙ
  • Μη Τυπική και Άτυπη Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

 

Μαθήματα κατεύθυνσης "Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας της Χημείας"

Α' εξάμηνο

  • Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
  • Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Οργάνωση της Διδασκαλίας
  • Το Πείραμα στη Διδασκαλία της Χημείας
  • Διδακτική και Επιστημολογική Προσέγγιση Θεμάτων Χημείας

Β' εξάμηνο

  • Εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών στη Διδασκαλία της Χημείας
  • Ιστορία της Χημείας
  • Εργαλεία Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
  • Εφαρμογή Νέων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών στο Χημικό Εργαστήριο

Γ' εξάμηνο

  • Σεμινάρια Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικής Έρευνας